What we did on our holiday - Sydney to Cairns - Reisverslag uit Sydney, Australië van teunenchloe - WaarBenJij.nu What we did on our holiday - Sydney to Cairns - Reisverslag uit Sydney, Australië van teunenchloe - WaarBenJij.nu

What we did on our holiday - Sydney to Cairns

Door: Teunenchloe

11 September 2015 | Australië, Sydney

'What we did on our holiday', een must-see voor elk gezin! Maar nu onze versie:

The operahouse, the harbour bridge en the rocks kunnen worden afgevinkt op het lijstje. Tijd voor de roadtrip! Nadat Teun, Bob en Wim alle smalste straatjes van Sydney hebben getrotseerd met de camper hebben we ons riante onderkomen in Sydney verlaten en zijn we op weg gegaan naar The Blue Mountains. Om even te wennen aan het camperen toch maar een plek met ensuite geboekt. De volgende dag zijn we een prachtige wandeling gaan maken door het national park. De oudjes hebben het goed gedaan en flink aan de conditie gewerkt, halverwege besloten de kids de lange route te nemen en zijn de ouders voor de gondel gegaan, goede keuze want als afsluiting van een prachtige wandeling kwam de giant stairs, een echte kuitenkiller! Na nog wat mooie uitkijk punten bezocht te hebben de volgende dag hebben we de blue mountains verlaten en zijn we via een prachtige route verder gereden richting coffs harbour. Na een paar nachtjes free campen (inclusief kampvuur) in de bossen zijn de eerste kangaroos gespot, check!

In Byron Bay hebben we lekker fish and chips gegeten, zijn we uit gegaan en hebben we een prachtige scenic walk naar de vuurtoren gelopen. Wim was al een tijdje op zoek naar willy de walvis en heeft tijdens deze wandeling eindelijk walvissen gespot! Als bonus nog wat dolfijntjes langs de cliff, and check! Vive, Bob, Teun en Chloe zijn lekker op stap gegaan in Byron, random dansjes doen in de kroeg op straat of in een gay-bar, het kan allemaal! Bob had dit laatste pas door toen hij even pauze nam tijdens het dansen en wist niet hoe snel hij weg moest uit Lalaland, haha!

Een bezoek aan de oostkust van Australië is pas compleet als je Fraser Island en Whitsundays hebt gezien dus besloten we deze trips vast te boeken. We hadden een strakke planning omdat we natuurlijk zo veel mogelijk van het prachtige Australië wilde zien. Er was nog tijd voor een stop bij een tea tree lake dat wilde Bob en mama graag... haha Bob we begrijpen nu waarom ;) Na een hobbelige zandweg kwamen we bij het meertje, er stonden meer auto's dus daar zal het wel zijn... Een paar mannen stonden rond het meertje naar elkaar te koekeloeren niet meer dragend dan een t shirt, ze wisten niet hoe snel ze weg moesten toen ze ons zagen en scheurde nog half naakt weg in hun auto's of verdwenen in de bosjes. We hadden ondertussen door dat er iets niet klopte aan het plaatje en we hadden niet zo veel zin meer om in dit meer te gaan zwemmen haha! Nadat we genoeg gay-love voor een weekendje hadden ontvangen waren we klaar voor een flink stuk rijden richting Noosa. In Noosa hebben we weer een prachtig stuk gewandeld langs de kust en door het national park, helaas nog steeds geen koala's gespot!

De Fraser-Island-4x4-backpack-trip begon in Harvey Bay bij het Palace hotel, he Creta ;) . Na alle voorbereidingen vertrokken we rond 7uur 's ochtends naar de ferry die ons naar fraser bracht. De mannen in hun element met de grote stoere family-privé-jeep en de dames al uitkijkend naar de witte zandstranden van lake mckenzie. Dag één hebben we flink gescheurd door losse zandpaden en zijn we tussendoor af gaan koelen bij de meest blauwe en groene meertjes die er zijn. Toen we bij ons bush camp aan kwamen was het tijd voor een lekkere BBQ en natuurlijk wat slechte drankspelletjes! Wim was weer opzoek naar walvissen en vroeg of er nog een kans was deze enorme beesten te spotten, het antwoord was: oh yeah, their jumping around! De volgende dag hebben we vooral rondgescrossed over de stranden van Fraser en hebben we lekker met de stroming van Eli-creek meegedreven en nog een beetje gebubbeld in de champagne-pools, ook hebben we haaien, roggen EN walvissen gespot vanaf het hoogste punt van het eiland. De walvissen waren letterlijk rond aan het springen, zoveel dat we gewoon niet wisten waar we moesten kijken! Nog een nachtje overleefd in het bushcamp en eindelijk naar lake mckenzie waar we lekker hebben gespeeld in het kristal heldere water en met het sillicone zand. Hierna was het tijd om Fraser te verlaten en zijn we nog een nachtje in hervey bay gebleven om bij te komen en ons klaar te maken voor 900km rijden.

Volgende bestemming: Whitsundays! Onderweg nog een spannend momentje toen er rook uit ons stuur kwam :o . Zaterdagmiddag is geen goed moment om autopech te hebben aangezien alle garages dicht zijn. Al vrij snel hadden we door waar het probleem zich bevond, de richtingaanwijzer. Na een speurtocht gelukkig last minute op een auto-sloop het juiste onderdeel gevonden en waren we weer ready to roll. Eenmaal veilig in Airlie Beach zijn we op de catamaran gestapt om de komende dagen de whitsundays te ontdekken. We hadden prachtig weer en hebben heerlijk gezeild, gesnorkeld en ook een beetje gefeest hihi! Het hoogtepunt was dag twee waarop we naar white heaven beach gingen, een walvis met kalf hebben gespot en een prachtig potje karaoke hebben gezongen, daarbij natuurlijk de nodige drankjes gedronken. We verbleven in een verlaten jaren-70 resort op een verder onbewoond eiland. Denk aan de film dirty dancing dan kun je jezelf voorstellen hoe het resort er uitzag. Op white heaven beach hebben we een heuse fotoshoot gehouden met mooie maar ook hilarische resultaten.

Na het zeilavontuur hebben we koers gezet richting Daintree forst en Cape Tribulation waar we hebben gecampeerd in een rainforest en echte salty's hebben gespot! Naast krokodillen kunnen we ook de cassowarry, slang en mega hagedis van ons lijstje afvinken. Omdat je in dit stuk van Australië bijna nergens mag zwemmen ivm de krokodillen zijn we even gaan plonsen bij een swimming hole, als heuse tarzans zijn Vive en Chloe het meer over geslingerd, ohja Wim, Bob en Teun hebben ook wat pogingen gedaan ;) . Na nog een fotoshoot bij een liaanschommel waren we uitgespeeld in het regenwoud en zijn we naar Cairns vertrokken.

In Cairns zijn we meteen een duik- en snorkeltrip naar het great barrier reef gaan boeken. Op zoek naar Nemo! Een klein ommetje naar de camping die we hadden geboekt, het was maar 13km... uhhmmm hemelsbreed misschien? Door de bossen en bergen kwamen we in het donker aan op de camping, agja weer een avontuur beleefd! De volgende ochtend vroeg op om de "13km" weer te rijden. Vanuit Cairns vertrokken we naar het outer-reef, dit was ongeveer 1,5uur varen. Teun, Bob, Vive en Chloe werden tijdens de heenweg voorzien van duikspullen en een saftybriefing. Vive en Bob hebben hun eerste duiken ervaren, Teun kan weer 3 duiken bijschrijven in zijn padi-vrienden boekje en Chloe heeft ook twee lange duiken kunnen maken. Helaas pindakaas geen 3e duik voor Chloë, iets met te lang en te diep onderwater ;) , Chloe blew her table :( But we found Nemo :)
Wally de vriendelijke grooper kwam ook met ons spelen, we hebben twee verschillende riffen gezien, prachtig coraal in heeeel veel verschillende kleurtjes en superveel visjes! Deze trip was erg geslaagd! We hebben nog twee dagen kunnen chillen in Cairns voordat onze wegen weer scheidden.

We hebben Wim, Creta en Bob uitgezwaaid op het vliegveld in Cairns, een lach en een traan, het was een top vakantie! Vive, Teun en Chloe hebben in 4 dagen 2700km afgelegd om de camper weer in Sydney te krijgen. Daarna hadden we wel een avondje stappen verdient! Een goede afsluiter van een nog betere reis!

Wij zeggen: Cheers!

Ps. Wij zijn weer in Cairns op zoek naar een baantje!

• 11 September 2015 - 09:04

Sylvia:

He, wat hebben jullie met z'n allen een mooie en bijzondere reis gemaakt.
    We hebben de filmpjes gezien en met dit reisverslag erbij hebben we met jullie meegeniten.
    geweldig!!
    Dikke knuffel xx

• 11 September 2015 - 11:31

Pieter:

We hebben de compilatie gemaakt door Bob deel 1 en 2 al gezien.
    overduidelijk een droomvakantie.
    zorg voor een goede baan dat je de beurs kunt vullen zodat wij jullie nog op kunnen zoeken in Azie
    groetjes

• 11 September 2015 - 12:18

Vive:

Omg 5 weken zijn voorbij gevlogen. Bob is hier de dansjes voort aan het zetten in het jou ooh zo bekende breda chloe ;)! Ik wil stiekem wel heel graag terug komen!! Mis jullie..en de ooh zo chille achterbank!!!

X