Too busy living! - Reisverslag uit Sydney, Australië van teunenchloe - WaarBenJij.nu Too busy living! - Reisverslag uit Sydney, Australië van teunenchloe - WaarBenJij.nu

Too busy living!

Door: Teun en Chloë

17 Augustus 2015 | Australië, Sydney

Too busy living

G’day mates,

Het is weer tijd voor een verhaaltje van de mensen die op z’n kop leven. Inmiddels zijn we niet meer met zijn tweetjes op reis namelijk. Neeeee geen baby’s, gewoon een familie bezoekje ;) Maar om het allemaal lekker chronologisch te houden zal ik verder gaan waar ons vorige verhaaltje stopte.

Teun was al lekker aan het werk bij Youssef de stratenmaker en heeft het daar best een tijdje volgehouden. Daarnaast heeft hij ook nog een dag bij Salt-Meats-Cheese (een delicatesse zaakje) gewerkt en ein-de-lijk is zijn droom uitgekomen en is hij aan de slag gegaan als tuinman bij Harry de Chinees. Hier en daar nog wat hand en span diensten verricht voor easy cash, denk aan glas zetten hout bewerken, luchtkussens versjouwen en schaatsbanen onklaar maken.
Chloë had na twee dagen ook een baantje te pakken bij een leuk koffiezaakje/lunchroom genaamd Dear Delicious. Om 7 uur beginnen was niet zo erg aangezien het in dezelfde straat is als waar we woonden. Wardellroad in Dulwhich Hill was voor ongeveer twee maandjes ons thuis ofja meer slaapkamer. Aangezien Chloë vond dat ze wel wat meer kon werken per week dan 4 dagen besloot ze nog een baantje aan te nemen als Wintergarden medewerkster waar ze erg zware taken had als het uitgeven van schaatsen, kinderen in bedwang houden op de giant slide (mega glijbaan), het touwtje van de Zorbballs vasthouden zodat de kinderen niet als hamsters over de straten van Sydney zouden rondrollen. Gelukkig was er genoeg tijd beschikbaar om zelf ook al deze activiteiten optimaal te benutten met alle leuke collega’s/medereizigers.

Op ons vrije dagje zijn we nog wat uitstapjes gaan maken naar The Northern Beaches waar we onze eerste walvis hebben gespot. In deze weken hebben we Sydney een klein beetje ontdekt en kunnen we onder andere het Sydney Operah House, The Harbour Bridge, Newtown en Kingscross van ons to-do lijstje afvinken. Na 6 weken iets meer dan full-time (ongeveer 60uur per week) gewerkt te hebben was het hoogtijd voor vakantie. ;)

Omdat de familie Massar niet graag in een kakkerlakken huis verblijft zijn Teun en ik een week voor aankomst vast verhuisd naar een riant onderkomen in Coogee, de buurwijk van Bondi, iedereen kent het wel van Bondi Beach. Vanuit daar hebben we super genoten van de mooie stranden van Sydney en hebben we twee keer de Bondi to Coogee walk gelopen. Bob heeft de wedstrijd gewonnen en kwam als eerste aan op Australische bodem, hij had natuurlijk ook een kleine voorsprong aangezien hij vanuit New-Zealand kwam. Als welkom-diner hadden we rode kool met gehaktballen, lekker Hollands. Een dagje later stonden ook Wim en Creta op de stoep klaar om Sydney onveilig te maken, helaas vonden de koffers het leuker in Abu Dhabi en werden die pas een dagje later bezorgd. Geen probleem mama was voorbereid en papa paste best in een onderbroek van Bob. ;) Een leuk krap ritje van het vliegveld naar Coogee voor Wim, Creta en Teun, met zijn drietjes in onze waggie was toch een beetje proppen maar dat maakt dan ook niet meer uit na 24uur gereisd te hebben. Vrijdagochtend hebben we ook Vive van het Airport opgepikt en waren we weer herenigd, Creta heeft al in geen jaren meer zo lekker geslapen! :P

1 Augustus 2015, the road-trip Down-Under fam Massar 1.0 is van start! Wat we tot nu toe allemaal hebben uitgespookt bewaren we nog even voor ons volgende verhaaltje. Fijne zomer nog in Nederland!

See you later alligatorrrr!