All the way from Sydney this time! - Reisverslag uit Sydney, Australië van teunenchloe - WaarBenJij.nu All the way from Sydney this time! - Reisverslag uit Sydney, Australië van teunenchloe - WaarBenJij.nu

All the way from Sydney this time!

Door: teunenchloe

01 Juni 2015 | Australië, Sydney

All the way from Sydney this time!

G'day mates!

Een nachtje op een airport is ons niet vreemd meer dus daarmee begon ons volgende avontuur. Dikke afscheidknuffels met Bob op Waiheke, die zien we over 2 maandjes weer! Auckland naar Melbourne hebben we ookweer overleefd. Tijdens de vlucht kregen we tochwel kriebels of onze auto/huis nog wel op dezelfde plek zou staan. Gelukkig was dat het geval en konden we nadat we een huntsman spin hadden verjaagd en een extra stroomstootje aan de accu hadden gegeven de wegen weer onveilig maken.

We bleven nog een paar dagen in Melbourne, we mochten naar een feestje van Dani en Evert. Brabantse gezelligheid in Melbourne! Na twee dagen regen hebben we Melbourne toch nog zien shinen.

Omdat het toch vrij koud was besloten we verder te rijden naar Sydney. Onderweg hebben we weer op mooie plekjes gecampeerd en ons huis weer eigen gemaakt. Ook heeft Teun zijn lievelingsschoenen (hij heeft er al zoooo veel bergen mee beklommen) ergens tussen Melbourne en Sydney laten staan... Helaas kwamen we daar een paar 100 kilometer verder pas achter.

Vlak voordat we Sydney in zouden rijden hebben we wat online speurwerk verricht en hadden we binnen een uur een bezichtiging voor een woonplekje waar we dezelfde dag zijn ingetrokken. Geen luxe appartement midden in het centrum zoals we gewent waren in Rotterdam maar een prima kamertje een klein half uurtje vanaf het centrum.
Het is nu echt tijd... op zoek naar een baantje! Teun had binnen 2 dagen een beetje een twijfelachtig baantje als stratenmaker bij Youssuf. Na een dag hard gewerkt te hebben lijkt het wel een prima job om mee te beginnen. Omdat Youssuf niet elke dag werk heeft is er genoeg tijd voor Teun om verder te kijken naar andere baantjes. Chloe heeft ook haar cv al op verschillende plaatsen achter gelaten en is nog druk op zoek. Heel veel tijd hebben we namelijk niet aangezien de familie Massar eind juli al op de stoep staan, klaar voor een roadtrip!
Sydney is echt een geweldige stad! Levendig, kleurrijk en lekker druk! Op het moment verlicht het Vivid festival (zoals Glow ehv) de stad vanaf 6uur 's avonds. Het Operahouse, de harbour bridge en alle grote gebouwen zien er gekleurd uit! Dani en Evert besloten ook een bezoekje te brengen aan Sydney dus we hebben nog een drankje gedronken in the rocks en the operahouse :)

De komende dagen zijn wij te vinden in de gigantische openbare bibliotheek van Sydney om naar vacatures te speuren en op zoveel mogelijk baantjes te soliciteren. Tussendoor doen we wat sightseeing en zijn we de leuke barretjes en restaurantjes van Sydney aan het ontdekken! Als iemand nog tips heeft, ze zijn welkom!

Groetjes uit het zonnige maar toch al een stuk koudere Sydney! X

• 01 Juni 2015 - 11:45

Mama:

Hey globetrotters!
    Citytrippers at the moment; verkennen voor ons vast dadelijk ;)
    Heb er zin in door al jullie verhalen.Tot gauwxxx mam

• 01 Juni 2015 - 19:50

Pieter:

metselaar en statenmaker past niet zo goed in je CV. Voor de rest geniet lekker verder met z`n tweetjes en leuk om weer een bericht te lezen. Groetjes

• 02 Juni 2015 - 07:48

Anne Westerbos:

Leuk!!!! Oja vivid!! Cool he? Vergeet a fish called cooge/paddie niet :):)

• 02 Juni 2015 - 08:49

Suzan:

Hè lieve wereldreizigers! Lekker genieten van alles wat deze stad te bieden heeft! Ben een klein beetje jaloers ;) hopelijk vinden jullie snel een stabiel baantje en kunnen jullie lekker gaan cashen voor jullie volgende tripje. Xxxxx

• 02 Juni 2015 - 18:54

Carlijn:

Gday mates,

Goed om te lezen dat jullie nog volop aan het genieten zijn. En nu woonachtig in Sydney! Hoe gaaf! Oeee ik hou van die stad. Zo vet dik jaloers op jullie. Clo succes met het zoeken van werk en pas goed op elkaar!
    Laterssss alligators xxxx

• 06 Juni 2015 - 13:41