G'day mates! - Reisverslag uit Perth, Australië van teunenchloe - WaarBenJij.nu G'day mates! - Reisverslag uit Perth, Australië van teunenchloe - WaarBenJij.nu

G'day mates!

Door: Chloe

10 Februari 2015 | Australië, Perth

G'day mates!

How are you doing?
We zijn ondertussen al een tijdje in Australië dus het wordt tijd om ons Indonesië verhaal af te maken.

Nadat we lekker hebben genoten van de Gili eilanden (iets langer dan de bedoeling was) zijn we naar Kuta Lombok vertrokken, het plan was daar een dag of 3 te blijven zodat we nog wat tijd zouden hebben op Bali. Helaas heeft het racekak-monster ons beide te pakken gehad waardoor we samen twee dagen omstebeurt op de wc hebben gezeten en dus niet veel meer hebben gezien dan de binnenkant van onze hotelkamer en een stuk of zes films. Na twee dagen durfde we het aan om een scooter te huren en verder dan vijf meter bij onze geliefde toilet vandaan te racen. Op onze scootertochten hebben we veeeel moois gezien, onder andere; prachtige parel witte stranden met azuurblauwe zee, groene rijstvelden (echt groen! ), apen in verschillende maten, hagedissen zo groot als een kaaiman en ook regen van heel dicht bij (echt nat). Omdat ons plannetje in de soep(epoep) is gelopen hebben we op Bali alleen nog maar het vliegveld gezien voordat we naar Perth vertrokken. Wiskunde was nooit Chloë's beste vak, dat bleek ook weer op het vliegveld toen we bij de douane tegen werden gehouden. "U heeft een visum van 30 dagen" zei meneer indo, "Ja, dat klopt... van 29 december tot 28 januari" zei Chloë vol overtuiging. "Dat zijn 31 dagen mevrouw." Oepssss! Gelukkig was het met een klein extra bedrag opgelost en mochten we gewoon naar Australië.

Na een lange nacht op het vliegveld en een korte vlucht stonden we met beide voetjes op Australische bodem. Op naar het hostel, heerlijk dat we aan iedereen de weg konden vragen, gewoon in het Engels. Bussen met airco en wegen zonder gaten en hobbels, dat is wel weer even fijn, het uitzicht is wel wat minder...

We zijn nu twee weken in Australië en hebben al heel wat geregeld, een bankrekening, nieuwe telefoonnummers, een belastingnummer (belangrijk voor als we gaan werken) ennnn een auto! Nee niet zomaar een auto, een echte 4x4 met camper! Daarnaast hebben we ook een dagje op het strand gelegen en we zijn hard aan onze camper aan het knutselen om er een gezellig huis van te maken. Teun heeft het links rijden al aardig onder de knie, daar is Chloë heel blij mee want zo'n bullbar beschermd onze auto wel tegen deukjes maar kan ook zorgen voor veel schade aan andere objecten. Chloë oefent straks wel in de outback ofzo! ;) We hebben al met Skippy geknuffeld, koala's gekriebeld en wombat en friends ontmoet.

De (smeuïge) details van ons leven op het moment beperken zich tot het slapen in een dorm met 4 stapelbedden. 1 German, 1 Scottisch girl, 2 Italianen, 1 taxichauffeur (slaapt overdag werkt van 18:00 tot 6:00) en 1 unknown female. Soms wisselen de Italianen af met wat Duitsers... Verder is het leven in Australië goed en behoorlijk duur!

We hebben het goed naar ons zin, zijn al aardig bruin en kijken uit naar onze roadtrip! Our next destination is down south!

• 10 Februari 2015 - 07:15

Kevin:

Klinkt goed! Veel succes en plezier samen!

• 10 Februari 2015 - 08:08

Anne Westerbos:

Lekker wakker worden met een verslagje van jullie bij t ontbijt! Have fun down south, en vergeet Margaret river niet

• 10 Februari 2015 - 20:03

Piet:

oowwwwwwwwwwwwwwwwwww

IK WIL OOK ECHT ZO SUPER VET DAT AVONTUUR

JULLIE ZIJN ECHT ZOOOOOOOOOOOOOO GOED BEZIG :)

• 10 Februari 2015 - 20:03

Piet:

oowwwwwwwwwwwwwwwwwww

IK WIL OOK ECHT ZO SUPER VET DAT AVONTUUR

JULLIE ZIJN ECHT ZOOOOOOOOOOOOOO GOED BEZIG :)

• 16 Februari 2015 - 15:48

Ruud:

Mooie avonturen allemaal! Ga zo door.