Ein-de-lijk vakantie - Reisverslag uit Sagada, Filipijnen van teunenchloe - WaarBenJij.nu Ein-de-lijk vakantie - Reisverslag uit Sagada, Filipijnen van teunenchloe - WaarBenJij.nu

Ein-de-lijk vakantie

Door: Teunenchloe

16 Januari 2016 | Filipijnen, Sagada

Belated Happy New Year!

Een korte samenvatting van de tweede helft van 2015 en natuurlijk de goede voornemens voor 2016!

Nadat we de familie Massar een voor een op het vliegtuig hebben gezet zijn we op zoek gegaan naar baantjes. Het leek vlot te verlopen aangezien we beide na dag 1 al wat werk te pakken hadden. Echter waren het geen full time baantjes en waren we pas na twee weken echt aan het werk. Na een langzame start is de tijd daarna voorbij gevlogen. Huisgenoten en collega's werden goede vrienden en kerst hebben we dan ook gezellig samen gevierd. Heel veel spannends hebben we niet gedaan omdat we te druk waren met werken. Vlak voordat we Australië zouden gaan verlaten besloten we toch nog een laatste roadtrip te maken naar Uluru, ookwel bekend als Ayers rock. Helaas hadden we onze eigen auto al verkocht aan een enthousiaste Australiër waarvan we ons nog steeds afvragen hoe hij en zijn vrouw zich in ons zelf geknutselde bedje gaan proppen. Erg vreemd dat je zo gehecht kan raken aan een vervoersmiddel, maar het was dan ook ons huis voor een groot deel van onze reis. We hebben zelfs gezwaaid naar onze auto wel hebben we net onze traantjes kunnen bedwingen.

Omdat Uluru een paar duizend kilometer van Cairns ligt besloten we de heenreis te vliegen, dit was een van de duurste tickets die we tot nu toe hebben gehad maar het was elke cent waard! De terugweg besloten we te rijden met een gehuurde toyota yaris. Met onze mini auto en volledige kampeerset vertrokken we van Alice Springs naar the Red Center. Kings canyon, the west Mcdonald Ranges, Uluru en Kata Tjuka waren bijna magisch te noemen. De sterrenhemel in de outback is echt onbeschrijfbaar mooi! Terwijl we bij Uluru naar zonsondergang aan het bekijken waren realiseerden we dat we precies een jaar onderweg waren, erg romantisch natuurlijk! Het voelt helemaal nog niet zo lang en we hebben mega veel zin in ons Azië avontuur! De terugweg van Red Centre naar Cairns was lang... Na wat obstakels zoals floodways, dode kangaroos, kamelen en koeien en ontspoorde treinen te hebben ontweken kwamen we een dagje eerder dan gepland aan in Cairns. We besloten er een gezellige laatste avond van te maken met huisgenootjes, collega's en heel veel drankjes. De volgende dag hadden we het erg zwaar tijdens het tas inpakken. Een backpack hebben we naar huis gestuurd en de andere hebben we zo minimaal mogelijk proberen in te pakken en een heleboel spulletjes hebben we achtergelaten in Australië.

De volgende bestemming; Bali! Midden in de nacht kwamen we aan op Bali we zijn direct naar ons hotel in Ubud gegaan. De daarop volgende dagen weer lekker in het Nederlands bij kunnen kletsen met Anne en Marc. Ook zijn we heeeeerlijk gaan eten bij Locavore, een sterrenrestaurant in Ubud. Alleen de amuses zijn al een volledig diner en dan heb ik het nog niet eens over de vernieuwende cocktails! Meer over deze fantastische culinaire ervaring kun je vinden op Marc en Anne hun website: www.hijkooktzijschrijft.nl
Onze trip op Bali sloten we af met een paar daagjes Amed waar we kennis gemaakt hebben met het macro-duiken. Tijdens een duik ga je dan op zoek naar kleine onderwater wezentjes zoals De Snorkels (grapjeeee)! Denk meer aan felgekleurde waterslakjes, inimini kreeftjes, dwerg-zeepaardjes, stonefish, schorpioenvis enzovoort. We zullen proberen wat foto's te uploaden. Op onze laatste dag vertrokken Anne en Marc vroeg in de ochtend naar de paradijselijke Gili's, wjj besloten ons laatste dagje een balinese kookcursus te volgen en daarna een heerlijk lange scrub en massage te nemen bij een prachtige luxe spa. Bali je was weer fantastisch!

In het volgende verslag (deze keer zullen we het proberen bij te houden) meer over onze reis in de Filipijnen! Ik kan alvast verklappen dat we al een aantal keer achter onze oortjes hebben gekrabt van verbazing maar dat we ook blij verrast zijn over de philipinos!

• 16 Januari 2016 - 08:31

Sylvia:

We smullen van jullie verhalen en zien uit naar ons bezoekje samen met jullie in Vietnam. Dikke knuffel x

• 16 Januari 2016 - 08:34

Cfeta:

Fantastisch wat jullie allemaal beleven!ben benieuwd naar.liveverslag en de foto's!!
    Heb palawan opgezocht,lijkt idd paradijs op aarde!
    Geniet en pas goed op elkaar. Xc mam